Rolling, rolling, rolling - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu Rolling, rolling, rolling - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu

Rolling, rolling, rolling

Blijf op de hoogte en volg Annabel

05 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Nou, de Freshers Flu heeft half doorgezet. Op wat snotteren na voel ik me prima, en probeer zoveel mogelijk de deur uit te gaan. Dit is me afgelopen week aardig goed gelukt moet ik toegeven. Ik zal jullie in dit verslag weer een beetje door mijn week loodsen haha ;-)

Waar ben ik vorige week gebleven? Oja, de Brighton Dome! Het vroeg-op-de-avond-en-weer-weg feestje was hartstikke leuk, met wat gratis drankjes en zelfs taco's. En natuurlijk leuke mensen haha! Er was een band die Spaanse muziek speelde, dus we konden zelfs onze dans-skills showen.

Heb in de tussentijd even m'n agenda erbij gepakt om te kijken wat ik ook alweer allemaal uitgespookt heb. Gevalletje Alzheimer ben ik bang. De week zelf was niet al te spannend; weer braaf alle colleges gevolgd. Al moet ik zeggen dat het niet m'n hobby is om drie uur lang alle doemscenario's van klimaatverandering gepresenteerd te krijgen. Zeker niet als je een beetje zelfreflectie toe gaat passen en dan denkt 'Hmm, Brazilië hè?'. Misschien de volgende keer toch maar m'n fietsje pakken om op vakantie te gaan?

Heb m'n schuldgevoelens maar van me afgeschud in de sportschool. Geen vier maar drie keer wezen sporten in de afgelopen week - shame on me. Ben hier denk ik vandaag voor afgestraft, aangezien ik na Boxercise nu aardig veel moeite heb om zelfs de simpelste dingen te doen. Bij het drinken van m'n thee vanmiddag begon m'n arm aardig te trillen, dus denk dat ik morgen uit bed moet rollen in plaats van simpelweg op te staan. Extra cadeautje is dat ik morgen Cardio Kick doe, dus hoop dat m'n armen nog enigszins in staat zijn om alles bij te houden. Dat blijft een verrassing tot de volgende blog!

Het weekend is ontzettend sportief geweest. Ondanks dat het Engeland is, was het weer prachtig en ben ik zaterdag opnieuw wezen wandelen met de Walking Society. We zijn om 12:00 vertrokken richting Devils Dyke - een wandeling van 16 kilometer. Vooral het laatste stuk was erg steil, maar na een beetje bikkelen kreeg je wel een prachtig uitzicht cadeau.

Langzamerhand kreeg ik het 'sightseeing' wel onder de knie, dus op zondag zijn we met een groepje meiden naar Beachy Head gegaan. Dit is het einde van de Seven Sisters; de bekende kalkrotsen in het zuiden van Engeland. Eén iemand van ons had de bus gemist, en Eastbourne bleek een handige plek om af te spreken. Moet zeggen dat m'n benen die wandeling naar Eastbourne niet heel erg fijn vonden na de 16km van de dag ervoor, maar het was opnieuw de moeite waard. We hebben onszelf beloond met English tea en scones op de Eastbourne Pier!

Volgend weekend ga ik Engeland nog iets verder verkennen, aangezien we met een bus richting Stonehenge en Bath gaan. Je moet er wat voor overhebben - 7:30 op de universiteit zijn - maar daar krijg je waarschijnlijk ook wel wat voor terug. Enig nadeel is dat ik één bepaald liedje maar niet uit m'n hoofd krijg. 'Whats the meaning of Stoneheeeeenge?!'. Denk dat ik er wel achter ga komen of het een granieten verjaardagstaart is of een gevangenis waar je tè makkelijk uit kan ontsnappen ;-)

(Ylvis - Stonehenge. Topnummer. Zoek alsjeblieft op op YouTube. You won't regret it haha.)

  • 05 Oktober 2015 - 22:58

    Nelie:

    Ontzettend leuk om te lezen dat jij daar zo geniet! Voor deze nieuwe week weer veel plezier en succes gewenst! Liefs Nelie....

  • 05 Oktober 2015 - 23:11

    Marianne:

    Jij bent goed bezig daar.....sporten.....wandelingen van 16 km tegen steile bergen pfffff. Maar dan kun je wel weer genieten van zo'n lekkere scone. Have fun. Sterkte met je trillende arm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Hi guys! De komende vier maanden zal ik vertoeven in Groot-Brittannië, in het zuidelijke stadje Brighton. Hier zal ik, als deel van mijn master-programma, gaan studeren aan de University of Sussex bij de master Energy Policy for Sustainability. De komende tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in Engeland! X Annabel

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 7138

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 15 December 2015

Buitenlands semester - Brighton

Landen bezocht: