Stonehenge en Bath - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu Stonehenge en Bath - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu

Stonehenge en Bath

Blijf op de hoogte en volg Annabel

12 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

En m’n blog heeft de ‘magische’ grens van 1000 views gepasseerd! Dankjewel allemaal voor jullie interesse, maar moet toegeven dat deze week niet heel erg spannend was. Wat betreft de universiteit zit ik helemaal in m’n ritme. Sporten, college volgen, lezen in de bieb, en ga zo maar door. Omdat ik nog steeds niet helemaal fit ben, ben ik braaf thuisgebleven de afgelopen avonden. Energie opsparen voor … Stonehenge en Bath!

Je moet er wat voor over hebben zoals ik al zei in m'n vorige blog – opstaan om 6:00 en in totaal 5 uur in de bus zitten – maar daar krijg je inderdaad wat moois voor terug. We begonnen ’s ochtends bij Stonehenge. De weg was heerlijk rustig, dus na 2 uur in de elektrische (duurzaam, me so happy!) bus konden we onze benen strekken. De studenten die mee waren als begeleiders vanuit de universiteit waarschuwden ons al dat het erg koud kon zijn, en het was inderdaad gruwelijk koud.

Vanuit de bus hadden we al een stenen cirkel gezien, maar ‘dat kon het toch niet zijn, zo klein!’. Wat bleek, dat was het dus wel. Iedereen had zich er veel meer van voorgesteld, maar ik moet toegeven dat de stenen niet zo indrukwekkend waren als verwacht. We kregen een heerlijk toeristische audioguide die de ‘kleine’ stenen meer dan goed maakte; veel interessante informatie over Stonehenge gehoord. Ik had de gids maar op Nederlands ingesteld – omdat het kon – en we kwamen erachter dat de Nederlandse audiogids veel meer (of andere) informatie gaf dan de Engelse. Helaas kon alleen geen van beide audiogidsen vertellen wat nu precies de reden achter de bouw van Stonehenge is. Het blijft een mysterie…

Nadat we weer gesetteld waren in de bus, was Bath onze volgende stop. Hier hebben we eerst met z’n 3’en uitgebreid de tijd genomen om te lunchen bij een Italiaans tentje genaamd Rosarios, waarna we de stad zijn gaan verkennen. Het was echt fotoweer – blauwe lucht met wolken en natuurlijk de zon! In de middag verzamelden we weer met de groep omdat het tijd was om de Roman Baths te bezoeken, een groot badhuis uit de tijd van de Romeinen. Ook hier hadden we een audiogids die ons alle interessante feitjes over het badhuis vertelde. Zo hebben ze ruimtes ‘gerenoveerd’, maar hierbij hebben ze geprobeerd om niets van het oude badhuis aan te raken. Zo hebben ze bijvoorbeeld muren gemetseld, maar de muren komen ‘vanuit het plafond’ en raken de restanten van de vloer van het badhuis niet aan. Het water van het badhuis wordt verwarmd door een geothermische bron, die het water verwarmt tot maarliefst 46 graden Celsius! Aan het einde van de tour kon je zelfs het water proeven – wat ik niet gedaan heb, aangezien het best wel naar rotte eieren stonk.

Na de tour door het badhuis hadden we nog 1,5 uur de tijd om de laatste dingen van Bath te bezoeken. Zo zijn we naar de Pulteney Bridge gelopen, blijkbaar bekend van een zelfmoord-scène uit Les Misérables. Hier mooie foto’s kunnen maken met bomen in allerlei herfstkleuren. Om 17:00 was het helaas weer tijd om te vertrekken, en na een lange busrit van 3 uur kwamen we weer aan in Brighton.

Aangezien ik niet heel avontuurlijk zal zijn de komende week, ben ik al begonnen aan een lijstje met opmerkelijke dingen van Engeland. Ik zal proberen deze nog wat langer en uitgebreider te maken, zodat jullie ergens halverwege deze week nog meer van mijn ervaringen kunnen lezen!

Liefs uit Brighton,

Annabel

  • 13 Oktober 2015 - 14:18

    Mieke Bok:

    Hoi Annabel, het blijft gezellig/fijn om te lezen en zien waar jij in Engeland mee bezig bent!
    Super dat je ook de tijd neemt om ons mee te laten genieten. Groeten uit Herwijnen, waar het ook frisjes is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Hi guys! De komende vier maanden zal ik vertoeven in Groot-Brittannië, in het zuidelijke stadje Brighton. Hier zal ik, als deel van mijn master-programma, gaan studeren aan de University of Sussex bij de master Energy Policy for Sustainability. De komende tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in Engeland! X Annabel

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 7129

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 15 December 2015

Buitenlands semester - Brighton

Landen bezocht: