I love it - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu I love it - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu

I love it

Blijf op de hoogte en volg Annabel

16 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Hier is het beloofde lijstje! Na een maand hier zijn me toch wat dingen opgevallen die ik maar al te graag met jullie wil delen.

1. Het weer is hier net zo wisselvallig als in Nederland … M’n weerapp kan ’s ochtends zeggen dat het best goed weer wordt met een zonnetje en een wolkje, maar ’s middags had je toch wel blij geweest met een paraplu. Ik mag eigenlijk niet echt klagen, want tot nu toe is het weer overwegend zonnig geweest :-)

2. … maar daar trekken èchte Engelsen zich niets van aan! Het kan regenen, stormen en noem maar op, maar sommige mensen krijg je nu eenmaal niets anders aangetrokken dan shorts. Vraag me niet waarom, maar ik begin soms te twijfelen aan mezelf als ik ’s ochtends m’n winterjas aantrek en ik overdag iemand tegenkom met sandalen of een korte tuinbroek.

3. Ze kijken hier nergens raar van op. Wat eigenlijk al een beetje duidelijk werd bij nummer 2. Piercings, tattoos, paars haar, blauw haar, groen haar – alles kan en alles mag. Je hoeft je dus nooit onzeker te voelen, want alles wat je aantrekt is prima. Wordt waarschijnlijk gezien als je eigen ‘stijl’, zelfs als je in je pyjama de deur uit wil gaan.
4. Prinks, oftewel pre-drinks. Want tsja, wat doe je als de alcohol te duur is en je he-le-maal van de kaart wil gaan? Dus als je hier in het weekend de deur uitgaat kom je grote groepen 18-jarigen tegen, allemaal met een fles wijn of sterke drank in de hand. Klaar om los te gaan in clubs waar je nog niet dood gevonden wilt worden.

5. Fietsen is levensgevaarlijk. Nu klinkt dit best wel logisch voor een land dat niet net zoals Nederland ontworpen is voor en door fietsers, maar mensen proberen zich toch op deze manier te verplaatsen. Op mountainbikes en racefietsen crossen ze met hun helmpjes door het verkeer en over de ondervertegenwoordigde fietspaden.

6. Iedereen rolt shag - waarschijnlijk omdat het goedkoper is. Nu mag ik niet oordelen als non-roker, maar erg classy is het niet om als vrouw shag te rollen.

7. Stoplichten werken anders. Eigenlijk is het hele verkeer anders. Het begint al met links rijden – levensgevaarlijk. Heeft me wel wat tijd gekost voordat ik door had dat je eerst naar rechts moet kijken als je over wil steken. Maar terug naar de stoplichten, waar de Engelsen wel een efficiënt trucje gebruiken. Voordat het stoplicht groen wordt, gaan namelijk eerst rood en oranje tegelijk branden. Je kan je tijd dus extra nuttig gebruiken door alvast goed op te trekken bij de eerste combo van kleuren. Wel wat minder voor de voetgangers die nog even last-minute over willen steken.

8. De geweldige typisch Engelse woorden; ik ben helemaal verliefd aan het worden op deze taal. Of uitspraak moet ik eigenlijk zeggen. Preposterous, outrageous, bloody, lovely. Gebruik ze in één zin en ik ben om.

Al met al is Engeland dus best wel typisch, but I love it!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Hi guys! De komende vier maanden zal ik vertoeven in Groot-Brittannië, in het zuidelijke stadje Brighton. Hier zal ik, als deel van mijn master-programma, gaan studeren aan de University of Sussex bij de master Energy Policy for Sustainability. De komende tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in Engeland! X Annabel

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 7141

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 15 December 2015

Buitenlands semester - Brighton

Landen bezocht: