Visite uit NL! - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu Visite uit NL! - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu

Visite uit NL!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

25 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Lieve en trouwe volgers,

Ik heb jullie nu toch wel schandalig lang laten wachten - twee hele weken! Maar ik heb gelukkig een gaatje kunnen vinden in mijn drukke schema om jullie weer bij te praten haha. Maak je borst maar nat voor een uitgebreide blog!

Want ik kreeg weer visite en we hebben de dagen die we hadden volledig benut. Op vrijdag kwam Lotte hierheen, en ik ben haar 's middags op gaan halen op Gatwick Airport. Met de trein weer terug naar Brighton en gekeken waar ze de komende dagen zou overnachten, en daarna Brighton verkennen.

Als echte toeristen wilden we natuurlijk naar de pier, maar deze wordt sinds een tijdje extra vroeg gesloten omdat het al om 16:00 (!) donker wordt. Maar toen werd onze aandacht getrokken naar een kraampje dat crepes aan het verkopen was. En wat doe je als je honger hebt, maar het nog veel te vroeg is voor avondeten? Dan bestel je inderdaad een crepe met extra extra Nutella. Gruwelijk vet, maar gruwelijk lekker!

Rollend vervolgden we onze weg door Brighton - langs het Royal Pavilion en natuurlijk de schattige Lanes in het donker. Door te dwalen door de straatjes kwam ik zelfs nieuwe plekken tegen die ik in twee maanden nog niet ontdekt had. Na een wijntje te hebben gedronken in een pub in de North Laines, ploften we uiteindelijk neer bij een Amerikaanse keten aan de kust waar we een heerlijke hamburger hebben verorberd. Maar de avond was nog lang niet voorbij, want we waren uitgenodigd voor een (verlate) housewarming van drie Nederlandse meiden en een Duits meisje. Daar hebben we ons goed vermaakt tot midden in de nacht!

De volgende ochtend was ietwat zwaar, maar we hebben ons beloond met een heerlijk ontbijtje bij een Italiaans restaurant. Toen zijn we naar het Royal Pavilion gegaan, waar we 2,5 uur door hebben gebracht met onze audioguides. En natuurlijk is Brighton overdag heel anders dan Brighton in de avond, dus we hebben onze route door de South Lanes en de North Laines nog een keer gedaan.

Rond etenstijd zijn we naar twee studiegenootjes van mij gegaan, aangezien we plannen hadden om te gaan stappen. Ken je het verhaal van de twee meiden die gingen stappen in Brighton? Juist, ze gingen niet. Een avondje drinken en een dag slenteren door Brighton is niet de ideale combinatie om er nog een pittig nachtje achteraan te plakken. Maar we hebben gezellig met m'n studiegenoten en nog wat vrienden wat gegeten en gedronken en hebben nog een 'afzakkertje' gedaan in de bar.

Op zondag zijn we de dag begonnen in de Mock Turtle Tea Room waar we hebben genoten van een echt English breakfast met ei, bacon en thee. Daarna zijn we naar de Brighton Pier gegaan, waar mijn meest heidense zondag ooit is begonnen. We hebben namelijk 4 uur lang doorgebracht in spelletjes- en gokhallen. Eén pond inwisselen voor 50 muntjes van 2 pence en gokken maar! Uiteindelijk niet met lege handen naar huis gegaan - een stok kaarten met plaatjes van Brighton erop en allebei een stenen eendje.

Nadat we de zonsondergang vanaf de pier hadden bekeken, zijn we richting mijn huis gegaan. Natuurlijk om mijn kamer te laten zien, maar ook om onze treinkaartjes online te bestellen aangezien we de volgende dag naar Londen zouden gaan. Dit bleek nog moeilijker dan gedacht, want de prijzen vielen erg tegen. Uiteindelijk een redelijk goedkoop treinkaartje kunnen vinden van Brighton naar London Bridge :) De avond hebben we afgesloten met italiaans eten en een wijntje bij The Mesmerist, onder het genot van ontzettend goede live-muziek!

En toen was het alweer maandag - de laatste dag. 's Ochtends vroeg in de trein naar Londen gestapt, om rond 10 uur aan te komen bij London Bridge. Een flink eind gelopen over de Tower Bridge, langs de Thames naar de Big Ben en uiteindelijk naar Hyde Park. Na onze lange wandeltocht werden we toch wel erg hongerig, maar toen we winkels zagen als Burberry en Dolce & Gabbana werd ons wel duidelijk dat we hier geen goedkope lunch zouden gaan vinden.

Gelukkig was naast Hyde Park een metro-station, en vanaf daar zijn we naar Covent Garden gegaan waar we een heerlijke late lunch op hebben. Via wat kerststalletjes en langs de Thames weer op ons gemak naar het treinstation gelopen waarna we richting Gatwick Airport zijn gegaan. Na Lotte uit te hebben gezwaaid was de laatste stop voor mij weer Brighton :)

Een lange blog, en dan te bedenken dat dit nog niet eens alles is wat we hebben beleefd. Het waren ontzettend gezellige dagen! Nu weer hard aan de bak, aangezien er wat deadlines aan zitten te komen. Daarnaast is mijn afstuderen in een stroomversnelling gekomen door allerlei contacten in Nederland, dus dat moet natuurlijk ook goed bijgehouden worden!

Deze week heeft nog een pittig einde, aangezien ze het seminar van vrijdag achter het college op donderdag hebben geplakt. Nu zou dat in principe niet zo'n probleem zijn, maar morgen wordt nu een dagje van 9:00 tot 20:00. Oef! En nog veel meer leuke dingen op de planning, want zaterdag ga ik naar de Harry Potter Studios in London! Jullie merken het al - ik vermaak me hier nog wel de laatste 3 weekjes :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Hi guys! De komende vier maanden zal ik vertoeven in Groot-Brittannië, in het zuidelijke stadje Brighton. Hier zal ik, als deel van mijn master-programma, gaan studeren aan de University of Sussex bij de master Energy Policy for Sustainability. De komende tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in Engeland! X Annabel

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 7143

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 15 December 2015

Buitenlands semester - Brighton

Landen bezocht: