Socializing - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu Socializing - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu

Socializing

Blijf op de hoogte en volg Annabel

14 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Wauw, het begint toch wel eng te worden als je je blog in het Engels wil gaan typen in plaats van Nederlands. Feit is dat het wel goed laat zien hoe ik me hier thuis voel. De laatste paar dagen lijk ik in een stroomversnelling te zijn geraakt wat betreft nieuwe indrukken en contacten.

Vrijdag ben ik voor het eerst met de bus richting de universiteit gegaan, om te zien hoe het allemaal werkt. Daar gelijk wat gebouwen opgezocht waar m'n colleges zijn de komende maanden. De volgende dag ben ik opnieuw naar de uni gegaan voor 'Speed Mates'. Het idee hierachter was 'Laat het uitpakken even voor wat het is, en leer nieuwe mensen kennen!'. Nou, en of ik nieuwe mensen heb leren kennen. In een uur allerlei spellen gedaan waarbij de namen van iedereen je op een gegeven moment wel beginnen te duizelen. Aan het eind was het alleen best lastig, aangezien het grootste deel van de groep terug wilde lopen naar hun kamer op de campus en ik natuurlijk de bus terug moest nemen. Maar ja, wie zegt er nu 'nee' tegen een aanbod om een drankje te gaan drinken in de Student Bar? Was uiteindelijk een gezellige middag met veel nieuwe contacten!

Gisteren was er opnieuw iets te doen op de campus, en dan speciaal voor International/Exchange Students. Het was een drama om er te komen met de bus (zondagen..), maar ben tòch gegaan. En dat bleek een ontzettend goede beslissing! Al bij de bushalte aan de praat geraakt met wat mensen, en de hele avond gevuld met het praten met allerlei nationaliteiten. Van Zwitserland tot Zweden, van Thailand tot Frankrijk. International Student Support had echt voor alles gezorgd; er was allerlei drinken en daarnaast ongeveer 15 verschillende soorten sandwiches. Jummie!

Als het goed is gaan we vanmiddag met een groep het centrum in. In de stromende regen, dat wel. Ga nu wel gewend raken aan het échte Engelse weer helaas. Vanmiddag komen er ook allerlei mensen naar Kate toe, waar ik verblijf, dus ben ontzettend benieuwd om die ook allemaal te ontmoeten. De komende week nog van alles uitzoeken van sport tot studie tot feestjes, en dan ben ik helemaal klaargestoomd om volgende week eindelijk te beginnen aan het semester. Can't wait!

  • 17 September 2015 - 12:57

    Mieke:

    Hoi Annabel, komt nu dichtbij he dat jij naar de uni gaat. Leuk dat je al zoveel gedaan hebt.
    Nog een paar fijne dagen en dan... Maandag is het echt. Heel benieuwd. Geniet ervan en succes. Liefs uit een herfstachtig Herwijnen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Hi guys! De komende vier maanden zal ik vertoeven in Groot-Brittannië, in het zuidelijke stadje Brighton. Hier zal ik, als deel van mijn master-programma, gaan studeren aan de University of Sussex bij de master Energy Policy for Sustainability. De komende tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in Engeland! X Annabel

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 7156

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 15 December 2015

Buitenlands semester - Brighton

Landen bezocht: