Overbejaarde wereldverbeteraars - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu Overbejaarde wereldverbeteraars - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu

Overbejaarde wereldverbeteraars

Blijf op de hoogte en volg Annabel

20 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Na een Skype-gesprek met m'n ouders net realiseerde ik me pas dat het alweer bijna een week is sinds mijn laatste update. Sorry! De afgelopen week is zo ontzettend druk geweest dat ik nu al niet eens meer weet wat ik precies op welke dag gedaan heb. Ik zal diep graven in mijn geheugen en proberen jullie bij te praten!

Vorige keer zijn we inderdaad het stormachtige centrum van Brighton ingegaan. Iemand stelde voor om bij JB's American Diner te gaan eten, wat een ontzettend goed voorstel was. Heerlijke hamburgers in een Amerikaanse setting met Elvis-muziek op de achtergrond. De mensen die ik de vorige avond had ontmoet bij het Visiting/Exchange Students Event hadden weer nieuwe mensen meegenomen, en zo is de groep steeds groter geworden. Afgelopen week zijn we ook in Brighton wat wezen drinken 's avonds en we trekken veel met elkaar op als we op de campus zijn. Daarnaast heb ik ook wat Nederlandse contacten gelegd, wat hartstikke leuk is!

Afgelopen donderdag heb ik voor het eerst de mensen ontmoet die ook aan SPRU studeren. Het was eerlijk gezegd een beetje een shock, en ik dacht dat ik in het verkeerde lokaal was gaan zitten. Er zaten al deze ontzettend volwassen mensen van >30 met hun notitieboekje braaf klaar om alles te noteren wat gezegd zou gaan worden. Na een erg enthousiast introductie-praatje over waarom SPRU ge-wel-dig is, splitsten we op in onze verschillende studies en gingen we elk naar een ander lokaal. Onze studie bleef maar met vijf mensen over, maar dit hadden er twaalf moeten zijn..

De mensen die overbleven hadden allemaal een compleet andere achtergrond. Ze hadden voornamelijk een achtergrond in Social Sciences en Humanities, en sommigen hadden zelfs al 10 jaar gewerkt! Het benauwde me een beetje toen iedereen zich voor ging stellen, en ik erachter kwam dat ik in een lokaal zat met overbejaarde wereldverbeteraars die voor eens en altijd het probleem van klimaatverandering op zouden gaan lossen. Bij deze verhalen viel mijn introductie een beetje in het niet, aangezien ik niet veel meer uit wist te brengen dan mijn naam en dat ik een internationale student was.

's Middags kregen we verschillende mini-colleges om een indruk te krijgen van SPRU en de onderwerpen waarmee ze bezig zijn. Hier waren gelukkig wat meer mensen aanwezig, en het was vooral grappig om te zien dat de jonge mensen naar elkaar toe trokken. Dit semester zal een goede leer voor me zijn om niet te snel vooroordelen te ontwikkelen, en wie weet kan zo'n overbejaarde wereldverbeteraar me hele interessante dingen vertellen!

Op vrijdag is Freshers' Week afgesloten met vuurwerk op de campus. Daarna ben ik met nog wat Nederlandse meiden naar een club geweest waar we gratis bandjes voor hadden gehad. Dit bleek shock #2. Uitgaan in Nederland lijkt op een zwerversbijeenkomst als je het vergelijkt met uitgaan in Engeland. Je nepwimpers en je extensions kunnen niet lang genoeg zijn en je jurkje niet kort genoeg. Aangezien dit niet helemaal de club was waar we naar op zoek waren, zijn we wat door Brighton gaan dwalen. Uiteindelijk belandden we bij een ietwat alternatieve club, maar door onze zoektocht hadden we niet veel energie meer over. Als oude master-studenten zijn we rond half 2 's nachts toch maar afgedropen naar huis.

Omdat ik alleen op dinsdag, donderdag en vrijdag college heb, ben ik eens goed aan de slag gegaan met het inplannen van sporten. Komende week staat er drie keer spinning op de agenda en één keer cardio kick. Ben benieuwd of ik aan het einde van de week nog kan lopen ;-)

Komende week gaat het studeren dan toch echt beginnen. Het zal weer lastig zijn om een ritme te ontwikkelen zo na de zomervakantie. Ik hoop jullie over een week weer bij te kunnen praten!



  • 20 September 2015 - 14:07

    Anja:

    jah... als 30+ ben je inderdaad 'ontzettend volwassen' haha!
    Veel succes komende week!

  • 20 September 2015 - 14:11

    Mieke Bok:

    Hoi, wat gezellig op zondagmiddag te lezen wat jij allemaal doet en gaat doen.
    De week is zo te zien voorbij gevlogen. Veel succes deze week, met weer allemaal nieuwe ervaringen.

  • 20 September 2015 - 15:06

    Jeanet Kanselaar:

    Wat leuk om te lezen hoe het je vergaat. Als stok oude 40 plusser die op dit moment niet de wereld verbetert maar een lazy sunday op de bank door brengt. Zal snel je andere blogs lezen, was er nog niet aan toe gekomen....
    Veel plezier en pas een beetje op je klein persoontje goed?
    Groetjes. Ook van ome Pé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Hi guys! De komende vier maanden zal ik vertoeven in Groot-Brittannië, in het zuidelijke stadje Brighton. Hier zal ik, als deel van mijn master-programma, gaan studeren aan de University of Sussex bij de master Energy Policy for Sustainability. De komende tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in Engeland! X Annabel

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 7157

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 15 December 2015

Buitenlands semester - Brighton

Landen bezocht: