Finally getting started! - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu Finally getting started! - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu

Finally getting started!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

27 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Eindelijk was het dan zover: de eerste èchte week op de universiteit! Ik volg hier twee vakken, namelijk 'Introduction to Energy and Sustainability' en 'Science, Technology and Innovation: Markets, Firms and Policies'. Inderdaad erg lange namen; misschien is dat de reden dat ik hier nog veel 'oohs' en 'aahs' te horen krijg als ik zeg wat ik precies studeer.

Het eerste vak is volledig gericht op duurzaamheid en klimaatverandering; erg interessant! Het tweede vak vind ik wat lastiger, aangezien het veelal draait om economie. En laat dat nu juist niet mijn sterkste kant zijn.. In ieder geval een grote uitdaging om hier over 3 maanden weg te gaan met wat meer kennis van economische concepten en theorieën.

Ook kregen we nog een introductie-praatje deze week van Puay Tang, Director of Teaching. Wat een ontzettend tof wijf is dat! Ze is al een verschijning an sich met paars en roze haar, wat hier trouwens totaal niet apart is. Ik denk dat ik eerder opval met mijn standaard en degelijke kleding haha ;-) Ze hield een ontzettend enthousiast praatje en was geïnteresseerd in iedereen die in de collegezaal zat. Ondanks dat dit ongeveer 40 mensen waren, ging ze iedereen persoonlijk af met de vraag waar ze vandaan kwamen en waarom ze nu precies voor SPRU hebben gekozen. Iedereen binnen SPRU geeft je wel het gevoel dat je op een speciale plek bent. Merk inderdaad dat wanneer ik het woord 'SPRU' tegenkom in de literatuur ik stiekem begin te glunderen. En dat al na pas een week op de universiteit..!

Ook het sporten is me wonder boven wonder goed afgegaan en de volgende vier lessen zijn alweer ingepland voor komende week! Daarnaast ben ik gisteren ook sportief bezig geweest, aangezien ik mee ben geweest met de Walking Society. Dankjewel Mignon voor de tip ;-)!
De Walking Society stippelt iedere zaterdag een route uit in de buurt van Brighton. Gisteren zijn we naar het dorpje Lewes gelopen, via Blackcap. Een prachtige route van 11 kilometer. Binnenkort gaat de Walking Society ook naar Devils Dyke en de Seven Sisters. Deze twee plekken laten het typische landschap hier zien, met steile kalkrotsen en 'glooiende landschappen'. Bijgevoegd een paar foto's van gisteren, maar het blijft lastig om zoiets moois vast te leggen in een foto.

Vanavond staat de International Student Welcome Party op het programma in de Brighton Dome. Een heel spectaculair feestje zal het niet worden aangezien het maar tot 21:30 duurt, maar het zal vast en zeker weer gezellig zijn met alle internationale studenten! Misschien maar goed ook dat ik niet al te laat in bed lig, aangezien ik een beetje grieperig begin te worden. Misschien toch een late vorm van zogeheten Freshers Flu..?

  • 27 September 2015 - 15:23

    Marianne:

    Ik lees het al. Jij komt met een afgetraind lichaam en een hoop nieuwe kennis terug. Het ga je goed meid. Xxx

  • 27 September 2015 - 16:27

    Lenie:

    Leuk hoor Annabel, om je op afstand te volgen, succes en de groetjes!

  • 27 September 2015 - 17:05

    Mieke Bok Van Zante:

    Hoi Annabel en weer een week voorbij. Heel leuk dat jij zo geniet en zeker sportief dat je 11 km gewandeld hebt. De wandelingen met je pa niet voor niets geweest. Liefs uit Herwijnen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Hi guys! De komende vier maanden zal ik vertoeven in Groot-Brittannië, in het zuidelijke stadje Brighton. Hier zal ik, als deel van mijn master-programma, gaan studeren aan de University of Sussex bij de master Energy Policy for Sustainability. De komende tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in Engeland! X Annabel

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 7151

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 15 December 2015

Buitenlands semester - Brighton

Landen bezocht: