Sightseeing en serious business - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu Sightseeing en serious business - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Annabel Zante - WaarBenJij.nu

Sightseeing en serious business

Blijf op de hoogte en volg Annabel

09 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Na nog een Skype-afspraak met de Studiereis 's ochtends, durfde deze kluizenaar het vandaag aan om voor het eerst Brighton te gaan verkennen. Met knikkende knieën de bus in, en maar hopen dat ik op de juiste plek aan zou komen. Nou, het viel gelukkig allemaal mee en 's middags heb ik op m'n gemak een beetje sightseeing gedaan.

Eenmaal aangekomen in het centrum van Brighton leek het wel een beetje alsof ik in het nieuwe seizoen van Geordie Shore zat. In deze hippie-stad kan en mag alles te zien aan de kleding. Pap en mam, kijk maar uit. Misschien neem ik ook nog wel zo'n leuk naveltruitje mee naar huis ;-)

De Brighton Pier was een van de eerste hotspots. Het was lekker warm vandaag, dus heb ook nog wat zon mee kunnen pikken op een bankje op de pier. Ik durfde het nog niet aan om Fish and Chips te eten, aangezien Kate ergens slechte ervaringen met dit eten had en ik natuurlijk weer eens de naam was vergeten (oeps haha). Na me een paar keer rotgeschrokken te zijn van een paar zeemeeuwen (die beesten zijn groot!), was het tijd om het centrum in te duiken.

Het leukste plekje wat ik daar tegenkwam was The Lanes. Krappe, knusse straatjes met tè dure juwelierswinkels. Èn Choccywoccydoodah! Voor de TLC-liefhebbers onder ons hoef ik dit natuurlijk niet toe te lichten, en voor de rest spreken de foto's wel wat voor hemelse winkel dit is. Waar je ook maar keek, alleen maar chocolade! Ook heb ik nog even The Royal Pavilion bewonderd; een paleis gebouwd voor de koning met een Arabische uitstraling.

Naast sightseeing moest ik ook nog wat serieuze zaken regelen. Zo heb ik gelijk maar even een voorraad geld aangelegd en een buskaart voor 7 dagen aangeschaft. Ik weet niet hoe ik dit gedaan heb, maar heb uiteindelijk 4 pond af weten te dingen en kan nu voor 19 pond de hele week van hot naar her reizen. Volgende week, als ik mijn collegekaart heb, kan ik een nieuw abonnement afsluiten wat goedkoper is voor deze arme student.

Omdat ik nu nog niet echt contacten kan leggen met nieuwe studenten, heb ik vanavond eerst maar eens een ticket gekocht voor de Cocktail Night van de Student Union. Hopelijk kan ik daar volgende week mijn eerste contacten opdoen met studenten!

  • 10 September 2015 - 00:05

    Mieke En Hans:

    Wat ben jij super actief geweest deze dag. Leuk hoor en ook mooie foto's. Wij gaan waarschijnlijk niet alle dagen reageren, maar volgen je wel..

  • 10 September 2015 - 10:39

    Mam:

    Dat ziet er heel gezellig uit Annabel!!
    Trouwens je kiest toch wel voor een chique navelpiercing onder dat truitje ? Moet lukken met al die mooie juwelierszaken. :)

  • 10 September 2015 - 18:46

    Marianne:

    Spannend hoor haha. Maar die contackten met andere studenten komt helemaal goed daar ben ik van overtuigd. Have fun meid en geniet ervan

  • 10 September 2015 - 20:52

    Peter En Anja:

    Hoi, wat een gezellig bericht! Geniet ervan! Al denken wij dat jou dat vanzelf lukt ;-) Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Hi guys! De komende vier maanden zal ik vertoeven in Groot-Brittannië, in het zuidelijke stadje Brighton. Hier zal ik, als deel van mijn master-programma, gaan studeren aan de University of Sussex bij de master Energy Policy for Sustainability. De komende tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in Engeland! X Annabel

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 7153

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 15 December 2015

Buitenlands semester - Brighton

Landen bezocht: